50 muggenbulten verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Nieuwkerk - WaarBenJij.nu 50 muggenbulten verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

50 muggenbulten verder

Door: Lotte van Nieuwkerk

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 November 2014 | Suriname, Paramaribo

We zitten alweer een week in Suriname.

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef zijn we dan eindelijk uit geweest. Vrijdagavond ben ik met een groep uit geweest in Touche, een club hier niet ver vandaan. Het was erg rustig maar heb een onwijs leuke avond gehad! Super gezellig met alle mensen! Drink tegenwoordig een Surinaamse whiskey; Borgoe met makoesha sap (Geen idee hoe je dit schrijft?!) HEERLIJK! Dit wordt mijn nieuwe drankje voor de aankomende maanden. Vrijdagavond zijn we met een paar huisgenoten meegegaan naar een halloweenparty bij twee Amerikanen thuis. Wauw, wat een zuipfestijn was dit. Als je om je heen keek was iedereen gewoon dronken of stond al te kotsen. Het was ook onwijs leuk om te zien dat zoveel mensen hun best hadden gedaan om verkleed te komen. Een heel huis vol met allemaal stagiaires hierdoor kan je echt zien dat Suriname helemaal in the picture is.
Het feestje eindigde in het zwembad en toen zijn we verstandig naar huis gegaan! Uiteindelijk na ontzettend veel lachen en hotdogs eten thuis in het appartement was het alsnog 4:30 toen we gingen slapen.

Gisteren hebben we ook fietsen gehuurd om ons wat makkelijker te kunnen verplaatsen hier in Paramaribo. Maar oei, dat links fietsen is toch nog wel even wennen. En het feit dat Surinamers niet gewend zijn om te fietsen, houden ze ook weinig rekening met ons wanneer zij autorijden. Dat wordt goed uitkijken dus!

Morgen is het dan zover, gaan we starten op de basisscholen. Eerst gaan we een weekje meelopen om te kijken hoe het op zo'n Surinaamse basisschool aan toe gaat. En dan gaat ons onderzoek beginnen.
Stiekem heb ik nog helemaal geen zin want de afgelopen week heb ik echt geleefd alsof ik vakantie had. Ook is het allemaal ontzettend slecht geregeld vanuit school maar ook een beetje vanuit hier. Dat is wel jammer want dat levert af en toe bij mij onnodige zenuwen op. Maar goed we gaan het zien!
Morgen moet ik in lange broek en t-shirt naar de basisschool toe. Hopelijk ga ik dat overleven en smelt ik niet weg!

Het leven hier bevalt me eigenlijk prima. Het enige wat mij nu al vreselijk irriteert zijn die verschrikkelijke muggen! Ik heb in een week tijd al meer dan 50 muggenbulten. Ik lig onder een klamboe en smeer me in met Trobical Bush (DEET) maar alsnog vinden de muggen mijn bloed veel te lekker. Ene kant denk ik naja vervelend, maar aan de andere kant weet ik ook dat er een ziekte heerst die wordt overgedragen door een mug. Hier kan je echt heel ziek van worden dus ben een beetje bang dat ik dit straks ook ga krijgen. Iedereen die ik spreek van de Nederlandse stagiaires heeft het gehad of kent iemand uit het huis die het heeft gehad. Ook in mijn huisje zijn er mensen die het hebben gehad en die hebben zich knap beroerd gevoeld. Dus laten we hopen dat deze mug mij dan wel overslaat!

Morgen gaat vroeg het wekkertje en mijn ogen vallen ondertussen ook bijna dicht! Tijd om te gaan slapen!

Brasa,

Lott

• 03 November 2014 - 09:58

Wilma:

Oeps Lot al die muggen die jou lekker vinden. Weet je wat ik denk, die muggen houden ook enorm van die Surinaamse whiskey die jij zo lekker vindt. Voor hen geen fles, maar een drupje van jouw bloed. Misschien toch een tijdje op de Spa rood of iets dergelijks, kijken of dat het verschil maakt. Pas wel op hoor want muggen met afkick-verschijnselen kunnen heel raar doen ;))). Veel plezier meis en succes vandaag.

XXX mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

In kader van mijn Minor JEugdzorg en Hulpverlening ben ik afgereisd naar Suriname om een onderzoek te doen naar Prey Skoro.

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 325