De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Nieuwkerk - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Nieuwkerk - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen.

Door: Lotte van Nieuwkerk

Blijf op de hoogte en volg Lotte

29 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Eigenlijk is het allemaal nog heel onwerkelijk voor mij. Een maand geleden wisten we amper dat we naar Suriname zouden gaan en nu zit ik hier op de veranda in Paramaribo. Maar ik kwam toevallig laatst een tekst hierover tegen: "The most memorable moments in life are the ones you never planned".

26 oktober 2014 ben ik vertrokken samen met Fabian en Beracha naar Suriname. Een goede vlucht gehad. Twee keer dacht ik even: "Pff, nu heb ik het vliegtuig van binnen wel gezien". Maar helaas toen moesten we nog een aantal uurtjes. De laatste twee uur gingen gelukkig snel voorbij doordat ik lekker geslapen heb.

Toen we uit het vliegtuig stapte kwam de warmte je gelijk tegemoet. Maar wat mij verraste vond ik het heerlijk en een fijne geur. Ik associeer zo'n geur met vakantie. En zo voelt het eigenlijk nog steeds een beetje, het is zo onwerkelijk dat ik hier 3 maanden ga verblijven. Voor mijn gevoel ga ik over 3 weken weer terug naar huis. Maar die 3 weken zijn 3 maanden.
Misschien dat dat besef komt als we maandag moeten starten op de basisscholen. Nu leef ik nog een beetje alsof ik vakantie ben.

De eerste dag zijn we op stap geweest met de tante van Fabian, zij woont in Suriname. Een ontzettend lieve en gezellige vrouw om mee op stap te gaan. Dus heb enorm genoten van de dingen die ze ons alvast een beetje heeft kunnen laten zien. Zoals waar je goedkoop boodschappen kan halen en dat je hier echt prijs bewust moet winkelen omdat het zo 10 SRD kan schelen met een andere winkel.
We hebben de meest luxe supermarkten gezien maar ook de kleine winkeltjes kortom echt van alles gezien.

Het is ontzettend leuk dat Fabian en Beracha beide mensen in Suriname kennen. Zo kom je op plaatsen waar je anders niet zo snel zou komen. Zo ook bijvoorbeeld bij een voetbalveld. Waar we een wedstrijd hebben gekeken tussen Surinaamse jongens en tussen een mix van Nederlandse jongens en Surinaamse jongens. Zo ontmoet je nog eens mensen;)

De tweede dag zijn we zelf even het centrum ingegaan om nog even rond te kijken en om jezelf natuurlijk een beetje te oriënteren. Pff ik snap nog helemaal niks van al die wegen en de weg terugvinden gaat mij voorlopig ook nog niet lukken. Ik liep zelfs vandaag m'n eigen huisje voorbij. OEPS!

Gisteren zijn ook twee andere studiegenoten aangekomen in Paramaribo. Super gezellig! Nu zijn we bijna compleet. Zaterdag komen er nog twee meisjes aan en dan is ons onderzoeksgroepje compleet.

Morgenavond gaan we voor de eerste keer stappen, ben ontzettend benieuwd naar het uitgaansleven hier!

Aangezien ik niet het idee heb dat we hier voor school zitten, moet ik nu toch maar echt even starten met het afmaken van een schoolopdracht.

Liefs, Lott.

• 29 Oktober 2014 - 19:29

Karin:

Hey Lot,
    Leuk om te lezen! Ik ga je volgen.
    Heel veel plezier daar.
    Xx Karin

• 29 Oktober 2014 - 20:06

Annet:

Lief lief nichtje van me,
    Tranen in mijn ogen. Zo stoer.
    Liefs Annet

• 30 Oktober 2014 - 02:17

Eefje:

Dushi van me ! Je mag niet zeuren tot je eens 24 uur in vliegtuig heb gezeten :p dan heb je pas vliegtuig van binnen en buiten gezien. Maar moppie ik weet zeker dat je geweldige tijd gaat hebben en we gaan zeker Skype . Al zit er 16 uur verschil tussen ons :s

• 30 Oktober 2014 - 16:28

Simone:

wat spannend allemaal Lot, zalig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

In kader van mijn Minor JEugdzorg en Hulpverlening ben ik afgereisd naar Suriname om een onderzoek te doen naar Prey Skoro.

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 272